Content Marketing

“Content marketing begint ermee dat je met het juiste aas vist. Daarbij stel je je eerst de vraag: ga ik voor die ene grote karper of voor die school voorntjes? Om de bezoekers aan je site te laten terugkeren, is het van belang dat je een goede voerplek aanlegt, in de vorm van interessante content. Zo vergroot je de kans dat je de juiste prospects aan de haak krijgt en dat je niet naast het net vist.”

Met een tekstje zoals hierboven, word je zeker gevonden door zoekmachines en ga je zeker verkeer naar je website halen. Helaas zal het vooral gaan om hengelsport-enthousiastelingen, die teleurgesteld afdruipen omdat ze niet vinden wat ze zoeken.

Ben je er dan met het plaatsen van de juiste, hippe ‘buzzwords’ voor jouw publiek op de juiste plaats? Nee, zo simpel laten zoekmachines én relaties en prospects zich niet verleiden. Alles draait om een continue stroom van relevante content, waardoor bezoekers langer blijven en vaker terugkeren. Zodat zoekmachines de content steeds hoger gaan waarderen.
Dat proces werkt nog beter als je het ondersteunt met goede, aansluitende content op social media, zodat ook de ‘bots’ van LinkedIn, Twitter of Facebook een handje gaan helpen.
Wij kunnen je helpen met maken van een stevig plan voor het op gang brengen van die stroom goede content, het opstellen van een publicatiekalender, het tekst- en taal gedeelte en uiteraard met de productie van content die voor je werkt.
Voor het technisch optimaliseren van je website voor zoekmachines (SEO) werken we samen met onze zeer ervaren partner Kruit Communication-Design.