Social Media

Veel organisaties hebben nog een vrij moeizame relatie met sociale media. Een Facebook- en Twitteraccount of LinkedIn-groep is zo aangemaakt. Maar dan? De theorie is dat je met sociale media bouwt aan diepere relaties met je klanten, medewerkers of stakeholders. Maar hoe doe je dat in de praktijk? En hoe ga je om met de interactie die je oproept?

De verwachtingen zijn soms te hoog gespannen: “kun je iets maken dat viral gaat?” Het teleurstellende nieuws is dat zoiets in 99,9 procent van de gevallen niet lukt, zonder dat je goed kunt verklaren waarom. Er is inmiddels behoorlijk wat onderzoek gedaan naar wat voor organisaties werkt- en wat niet op sociale media. Die do’s & don’ts zijn natuurlijk belangrijk en we tasten steeds minder in het duister. Zoals zo vaak, blijkt het behalen van het juiste effect met sociale media gewoon een kwestie van slim nadenken, hard werken en doorzetten met content die je doelgroep raakt. We kunnen je adviseren en samen een gedegen plan maken voor je aanwezigheid op sociale media. En natuurlijk helpen we je graag met het produceren van goede content.

PocoMaster

We hebben inmiddels geleerd dat het sociale medialandschap een stuk breder is dan de traditionele top-3 van LinkedIn, Twitter of Facebook. Met een tool als Flipboard maken we bijvoorbeeld – onder de naam PocoMaster – gepersonaliseerde webmagazines voor een publiek dat kan uiteenlopen van een paar duizend- tot één lezer. Perfect gereedschap om moeiteloos je relaties op de hoogte te houden van wat je beweegt én de interactie aan te gaan. Hoe dat werkt? We geven je graag een keer een demonstratie. Stuur een mailtje naar pocomaster@pocomas.nl en we laten je het een en ander zien.

Op sociale media-gebied werken we samen met verschillende partners:

Strategie: Slice of Concept

Trainingen: Sanctum Media

Vormgeving en techniek: Kruit Communication-Design